vrijdag 1 april 2011

Tiepfoutje

BMW met tiepfoutje Na het weer opbouwen van de tredmill-stepper-trainer met de gelaste as gisteren, hebben we vandaag een rondje boodschappen gedaan.

Vanochtend eerst een geyser terugbrengen die ik niet gerepareerd kreeg (gedoe met gasapparaten is ook niet mijn ding) en aansluitend door naar de BricoDepot in Crevillente.

De 4 in 1 chloortabletten in een verpakking van 4kg zijn vanaf vandaag in de aanbieding dus die hebben we voor het hele jaar ingeslagen. Ook heb ik een inlaatventiel voor een stortbak gekocht, dat is weer voor een ander klusje. (Ja, een beetje loodgieteren doe ik ook...)

Daarna zijn we naar de Lidl geweest om wat spulletjes in te slaan en op de terugweg (uiteraard) weer even langs de Bodega in Hondón de las Nieves om wat rosé en witte wijn in te slaan.

Als laatste nog even langs de ferreteria in  Frailes om polyester te kopen ter reparatie van het deksel van de zwembadpomp.

Vanmiddag heb ik - als klusje voor mezelf - een eerste poging gedaan om het deksel van onze zwembadpomp te repareren. Het lijkt erop dat ze ieder jaar scheuren, dus dat moet anders.

We krijgen trouwens regelmatig opmerkingen over de naam van ons weblog "stoppen met werken" en de vele klusjes die we doen. Nu, dat van die klusjes klopt wel, maar ik kan gewoon slecht stil zitten. De meeste klusjes duren ook niet langer als een uur of 2-3, dus ik ben normaal gesproken ook geen hele dagen bezig. Ook gebruik ik de bescheiden inkomsten om een potje voor hobbydoeleinden te vullen. Zo ben ik nu aan het sparen voor een ander fototoestel.

Op de terugweg vanuit Crevillente kwamen we de volgende BMW tegen met een grappig kenteken. Er zit een tiepfoutje in de kentekenplaat, het is toch immers een BMW en geen BMV?

 

5 opmerkingen:

Ton van der Molen zei

Hoi Leo en Joke,

Ik lees jullie weblog al een jaar met veel plezier zonder ooit te reageren. Bij deze.
Ik vind het geweldig om te lezen hoe jullie allerlei klusjes en klussen doen, vooral die over de windmolen.
Ik werk al sinds vijf jaar niet meer en mensen vragen dan heel vaak " Wat doe je nou de hele dag? Ik antwoord dan altijd "Niets"
Maar ik schilder het huis, ben huisman, tuinier,ben vrijwilliger bij twee stichtingen etc. maar het voelt aan alsof ik niets doe omdat ik het met plezier en uit vrije wil doe.
Het is heerlijk als je gestopt ben met werken en je met veel plezier 'werkt'.

Met groeten Ton

Cokky zei

Raar genoeg zeggen de Spanjaarden Bee-Emme-Uve, en geen Uve-doble! Meer een uitspraak-luiheidje dus. Prettig weekend!

Shirley Girling zei

I love reading your blog, I check the weather in Macisvenda quiet often, sister and brother-in-law live there.( Robert and Sandra Eke). Coming to visit them Easter.

Moortje zei

Ik zal niet meer plagen.

Leo en Joke zei

@Moortje: Is echt geen plagen hoor, we weten dat de naam van het blog achteraf niet helemaal de lading dekt. :-)

@Shirley: We regularly get responses from English people who are reading our blog too, it is nice to see we reach so many people.

Een reactie posten