donderdag 28 april 2011

Motorpech !?!?

Motorpech We deden niets raars, ook reden we niet (te) hard, maar ineens ging er een verdacht lampje op het dashboard branden.

Nu zijn in principe alle lampjes op het dashboard verdacht en betekenen ze nooit veel goeds, dus was het even schrikken.

Uiteraard hebben we hem aan de kant gezet en dook Joke gelijk al in het boekje om uit te zoeken welk onheil ons dit keer getroffen zou hebben. (Er gebeurt eigenlijk nooit wat)

Ik deed wat iedere technicus denk ik wel zal proberen:

Uitzetten, even wachten en daarna weer aanzetten. Hmmm, dat hielp dus niet. Wat zou er kunnen zijn? Zijn Volkswagendealers hier in Spanje net zo duur als in Nederland? Bestaat er hier eigenlijk een ANWB? Al deze vragen schoten door mijn hoofd terwijl ik de "reboot" truuk nog een keer probeerde, overigens zonder merkbaar resultaat.

Toen zag ik het. Op het display verscheen een melding waar Microsoft nog een puntje aan kan zuigen: Deze auto vertelt gewoon wat er echt aan de hand is. Het linker remlichtlampje was defect en dat wilde hij even kwijt.

Ja, "Christine" is de afgelopen jaren een stuk aardiger geworden.

 

Gelukkig valt het mee

2 opmerkingen:

Thom zei

Bedankt Leo, plaatjes zeggen meer dan woorden.
Anyway, het was leuk om te doen.

Thom & Wilma zei

In de zomer van 2007 tijdens onze vakantie in Frankrijk hadden wij eenzelfde probleem met onze Golf IV. Alleen kwam deze melding tevoorschijn als "emissions control" en ga direct naar de dichtsbijzijnde garage. Word je toch behoorlijk op het verkeerde been gezet. Gelukkig is er in de tussentijd een verbetering aangebracht.

Een reactie posten