vrijdag 29 april 2011

Een grijze dag

Een grijze dag

Vandaag was -zoals de titel al zegt- een grijze dag. Het werd nog geen 20 graden, het heeft een beetje geregend en de zon heeft zich niet echt laten zien.

We hebben vanochtend boodschappen gedaan en thuis een beetje opgeruimd. Verder ben ik (Leo) vooral aan het vechten met de nieuwe webcam. Om de haverklap valt hij uit en hangt de weerstation-PC op zodat de gegevns ook niet meer doorkomen.

Het is dus zaak de juiste software te vinden en die dan vervolgens te testen. Ik hoop dat ik vanmiddag een geschikte combinatie gevonden heb, maar dat weten we de komende dagen pas.

Agenda voor morgen: Het is Koninginnedag en wellicht gaan we even kijken op de straatmarkt in de urbanisatie bij Hondón.

2 opmerkingen:

Leo (en Joke) zei

@ Johan: Ik vindt het niet zo'n probleem dat het cameraatje 's nachts niets ziet. Wat een groter probleem is, is dat de bij de camera behorende software eigenlijk ook moet draaien op dezelfde machine die de weergegevens doorstuurt naar Wunderground.
De camera-software lijkt wat problemen te hebben met de instellingen, waardoor hij de PC steeds voor de volle 100% bezighoudt waardoor het versturen van de weergegevens steeds fout gaat en ook de camera de USB-verbinding verliest..
Vandaag heb ik eea getest op een aparte machine en het lijkt de goede kant op de gaan.

Johan zei

Ik heb eventueel Flix v3.6 van Nimisis voor je. Google maar of het wat voor je is, dat zet ik hem wel fff op m'n server voor je. Het is er wel 1 met een sleuteltje....... en of hij werkt weet ik niet, heb hem net van usenet af gehaald.
Gr. Johan

Een reactie posten