woensdag 18 augustus 2010

Een goed boek

Af en toe een boek Ik ben geen regelmatige lezer, ik lees af en toe een boek.  Maar als ik dan lees lees ik best wel snel, dus duurt het maar een paar dagen voor ik door een boek heen ben.  Gisteren liep het iets anders. We hebben boeken van Cokky te leen die Joke al gelezen heeft. Zij loopt steeds maar van "Dat zijn goede boeken, die moet je lezen!".


Gistermiddag was het zover: Nadat we na het eten weer thuis waren pakte ik om drie uur Deel 1 van de trilogie geschreven door Stieg Larsson. Deze schrijver heeft zijn eigen succes nooit mogen beleven, hij had de trilogie voltooid, maar nog voordat deel 1 verscheen was hij al overleden.


Zoals gezegd, ik begon om drie uur en kon het boek vervolgens niet meer wegleggen. Om half twaalf 's avonds, 8 ½ uur later  had ik het uit. De 560 pagina's bleven me van het begin tot het eind boeien.


Deel twee ligt op me te wachten, maar het tijdig schrijven van een logje kan er dan soms bij inschieten.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten