vrijdag 28 januari 2011

IJzervreter

Lassen, slijpen, weer lassen, gaten boren, weer slijpen en steeds maar weer passen.

Nu nog een bos ijzer Plaats maken Het deurtje begint er op te lijken

Vandaag stond helemaal in het teken van het ijzerwerk. Wat begon als een bos ijzer begint langzaam vorm te krijgen. Het lassen gaat steeds wat beter, maar af-en-toe lijkt het toch helemaal nergens op. Soms ben ik dus helemaal trots, maar zo nu en dan -het lassen lijkt echt precies hetzelfde te gaan als de vorige las- maar toch zit die dan zelfs niet een beetje vast. Zo'n nutteloze las moet dan weggeslepen worden en opnieuw gedaan worden, net zolang tot het wel naar mijn zin is.

De plaatjes laten zien hoe het begon, wat er in de kamer nog moest gebeuren en hoe het er nu, na twee dagen, uit begint te zien. Het hittebestendige glas is besteld bij de Marcelino van de Ferreteria en maandag moet ik nog één keer naar smid Antonio om nog wat strip van 30 millimeter breed te halen.

Kortom, ergens in de loop van volgende week zal hij wel af zijn.

 

Tussen de bedrijven door ben ik ook nog op zoek geweest naar een mogelijkheid om een weblog volledig te backup-pen.
Tot nu toe waren webloggers volledig afhankelijk van de servers van Typepad en/of Web-log.nl, en dat blijkt wel eens mis te gaan....

Ik lijk nu een mogelijkheid gevonden te hebben middels het programma HTTrack waarmee ik de volledige structuur van een website (dus ook een weblog) veilig kan stellen, inclusief de plaatjes en de verwijzingen naar andere websites. Ik ben nog aan het zoeken naar de juiste instellingen van het redelijk complexe programma, maar de eerste resultaten zijn hoopgevend.

3 opmerkingen:

Aart en Fien zei

Ziet er strak uit luitjes. En wat een timing!!!!

fotolog Albert & Mara zei

Wat gaat de tijd toch snel. Er is heel wat gebeurd
en er staat nog heel wat te gebeuren. De eerste
keer oma worden Joke zal je ook niet snel vergeten.

Cokky zei

Ik heb het gewoon gedaan via "opslaan als" en het per maand op de website gezet (edwincokky.nl). Dat verdient geen schoonheidsprijs maar voorlopig werkt het, het staat op de laptop en op de server van de site. Maar ik ben benieuwd naar jouw methode. Ik moet ook nog iets verzinnen om het weerstation binnen de website in te bedden. Prettig weekend!

Een reactie posten