vrijdag 28 januari 2011

Hulp

Bird on a wing Vanochtend begon de dag vrijwel windstil. Een vogeltje deed een poging om te helpen de molen aan het draaien te krijgen maar daarin was hij niet succesvol.

Wij gingen op pad om boodschappen te doen en tevens bij smid Antonio het materiaal ophalen voor het haarddeurtje. Toen we terugwaren en geluncht hadden heb ik een begin gemaakt met het deurtje.

Wat qua lassen nog tegenviel was het profielstaal aan stroken wals-plaat vastlassen. Bij de volgende stukken die ik nog moet doen ga ik de plaat eerst blank slijpen zodat de walslaag eraf is, dan gaat het vast een stuk beter. Maar morgen zal ik melden hoe het verder gegaan is.

Joke heeft vanmiddag, terwijl ik aan het lassen was, weer een Intercambio gehad met Fuensanta. Ditmaal is zij onze kant opgekomen.

1 opmerking:

Monique zei

Geweldig he? Wij zaten dinsdagmiddag achter de auto die de pionnen ophaalde, grappig gezicht hoe die knul ze allemaal opraapte. De omgevallen pionnen pakte hij met zijn voet op, heel behendig.

En vanmorgen reden we rond negen uur naar Apse en zaten we tot onze grote verbazing ook achter de freesmachine die het wegdek aan het affrezen was, inclusief versgetrokken streep!

Een reactie posten