donderdag 13 januari 2011

Balans

Gespoten naaf met nose-cone van opzij Vooraanzicht gespoten naaf met nose-cone

Vandaag heb ik de naaf gespoten en de wieken definitief gemonteerd. Ook heb ik een bevestiging voor de nose-cone gemaakt, zodanig dat ik hem na het bevestigen van de naaf op de generator nog kan monteren.

Het monteren van de wieken was nog een precies werkje, omdat er natuurlijk geen onbalans mag ontstaan. Door steeds de afstand tussen de wiekpunten onderling te meten en te vergelijken heb ik ze alle zes op exact dezelfde afstand kunnen monteren. Gisteren voor de foto had ik gewone moeren gebruikt, vandaag heb ik de nieuwe, zelfborgende moeren gebruikt die Thom had meegeleverd.

Bij de mast heb ik alvast weer de triangel gemonteerd. Die is nodig  om de kabel, waarmee hij gestreken gaat worden, aan vast te maken. Nu maar hopen dat Bernd morgen kan komen met de takel. Ik kan bijna niet wachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten