vrijdag 3 december 2010

Weer klusjes

Airconditioning 


Vanochtend hebben we eerst weer wat uitgeslapen. Ik ben daarna op pad gegaan om materiaal in te kopen voor een klus die ik volgende week ga doen. Na deze inkopen ben ik doorgereden naar een airco-storing in Hondón de las Nieves. Na wat speurwerk bleek het te liggen aan een defecte aanloopcondensator van de compressor, gelukkig kon Ivan van de Ferreteria me weer helpen.


Terug op het honk hebben we samen een broodje gegeten waarna ik ´s middags bij onze buren de nagekeken elektronica in hun automatische poort kon terugbouwen. Hun poort had tijdens onze afwezigheid ook de geest gegeven. Na de reparatie vanmiddag hoeven ze tenminste niet meer uit te stappen om de poort te openen en te sluiten.


Later in de middag zijn we samen wat wijn gaan inkopen om de lange, donkere winteravonden door te komen. Terwijl ik nog even wat moest navragen bij de Ferreteria kwamen we een andere klant uit Hondón tegen waar ik kort geleden ook voor dag- en nachtstroom heb gebeld. Iberdrola heeft ook dat verzoek in behandeling genomen dus is er binnenkort weer een gebruiker bij.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten