donderdag 16 december 2010

Laagspanning?

Accus ten behoeve van de windmolen Vandaag stond weer behoorlijk in het teken van klusjes. Ik ben als eerste bij mensen in de buurt gaan kijken naar een vermeende storing in hun stroomvoorziening.


Nu, dat klopte wel. Als zij of hun buren een airco aanzetten als kachel zakte de netspanning soms naar 178 Volt in plaats van de 230 Volt wat een normale waarde zou zijn. De spanning werd soms zo laag dat allerlei apparatuur zelfs uitviel.


Het lijkt erop dat er een probleem is met een koppeling in deze kabel die ergens onderweg ingegraven is. Ze gaan de koppeling zelf opzoeken en zodra die gevonden is kom ik weer in actie.


Bij ons thuis heb ik wat kieren dichtgekit tussen de kozijnen van de ramen en de kast met de rolluiken die daar bovenop gemonteerd is. ´s Zomers heb je van zo´n kier geen last, maar ´s winters merk je het best wel goed. Een tijdje geleden werden we hierop gewezen door buurman Cor en vandaag hebben we ook dit klusje geklaard.


Begin van de avond werd ik gebeld door mijn Intercambio-dame dat ze niet kon komen. Haar chef was overgekomen vanuit een andere vestiging en ze moesten overwerken. Onze afspraak is nu een weekje opgeschoven.


Als laatste zijn vandaag de accu´s besteld die ik bij de windmolen ga plaatsen, morgen wordt ik teruggebeld over de levertijd.


 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten