donderdag 23 december 2010

Uitjes

De Mannen van Macisvenda De kokkin en dochter en zoon van Javi Laatste Spaanse les met hapjes en drankjes


Nadat we ´s ochtends nog wat boodschappen gehaald hadden werd het voor mij (Leo) al snel tijd om naar de maaltijd met de mannen te vertrekken. Je wilt immers niet te laat komen, toch?


Om twee uur zou een en ander beginnen en toen ik (erg Hollands) dus om 5 voor 2 binnenkwam, stonden daar ook al Vern, Collin and Ian aan de bar met een biertje klaar. Kortom, ik was ook mooi op tijd. Van de Spanjaarden was nog even niemand te zien, maar die zouden vast ook snel komen.


Nu, tegen drieën kwam Paco aan en daarna druppelden ook de anderen langzaam binnen. De tijd werd gevuld met zo nu en dan een drankje en het aan elkaar voorstellen van iedereen. Toen we uiteindelijk om half vier aan tafel gingen had iedereen dan ook behoorlijk trek.


Het eten was heerlijk en vooral ook niet weinig. Waar Joke en ik nog wel eens nadenken over wat we zullen nemen ging die vlieger hier niet op. We begonnen met calamares, gebakken garnalen in knoflook, mosselen en andere schelpdieren, olijven, chips, salade, ailioli, brood en wijn. Vervolgens werd door twee man een forse Paella binnengebracht die schoon opging en aansluitend kwamen er ook nog frites en een mixed grill met allerlei soorten vlees. De wijn en het bier vloeide rijkelijk, en zoals Ian wist vast te stellen: In Spanje zou je niet gauw van de dorst omkomen......


Toen er ook nog een postre kwam met een borreltje erbij wisten we het zeker: we hadden genoeg gegeten, misschien wel voor drie dagen, zo voelde het tenminste. De koffie zou in de bar gedronken worden dus ging iedereen gezellig keuvelend naar de bar. Daar werden op dat moment net de flessen appelcider opengetrokken dus het innemen van de medicijnen ging nog even door.


Om vijf voor 6 ben ik vertrokken, ik moest immers Joke ophalen omdat we om 6 uur met alle klassen van de Spaanse les samen wat hapjes zouden eten!! en ook wat gingen drinken samen.


Toen we tegen negenen thuiskwamen ben ik met een paar Rennies op de bank gaan liggen wachten tot het overging......



Geen opmerkingen:

Een reactie posten