maandag 6 december 2010

Weer een poort van Cor

Poortmotor Vanmiddag ben ik weer een poort gaan aansluiten die buurman Cor geplaatst heeft. Hij loopt echt op rolletjes en ook bij deze poort is gekozen voor dezelfde motor als bij de poort die we een tijdje geleden geplaatst en aangesloten hebben.


Een prima duo zijn we. Cor maakt en plaatst de poorten en ik kom ze aansluiten en afregelen. Zo ook vandaag. Deze poort was iets breder maar hij was zo gemaakt dat hij echt helemaal open kan zonder dat de motor in de weg kwam te staan.


Omdat bij deze klant er maar één kabel vanuit het huis naar de poort liep had ik ze aangeraden om de lampen bij de poort voortaan te schakelen met een sensorschakelaar. Ook die heb ik geplaatst en aangesloten. Nu gaan ze aan als het donker wordt en automatisch weer uit als het licht is.


Het mooie van deze motoren is, is dat je ze kan programmeren om vlak voor het sluiten wat langzamer te gaan zodat hij vrijwel geruisloos sluit. En hetzelfde geldt voor het openen, ook daar vertraagt hij als hij bijna open is.


Omdat ik vergeten ben een foto van de poort te maken daarom maar een foto van de motor.


Als het goed is wordt er deze week nóg een poortmotor geplaatst die ik dan weer kan aansluiten.



1 opmerking:

Monique zei

Ha, en als je dan een foto maakt vanaf de weg en dan van het huis af, zien we meteen hoe het met 'la casita' staat!

Een reactie posten