maandag 4 oktober 2010

Stormwaarschuwing

Stormwaarschuwing Vandaag begon als zovele maandagen, maar dit keer dan zonder Joke. Ik ben zoals altijd eerst naar de markt gegaan om mijn wekelijkse rantsoen fruit in te slaan met aansluitend het bekende bezoek aan Bar Javi. Daar wisten ze al wat ik ging bestellen: "Twee cortados?" vroeg Toni direct toen ik binnenkwam. Nee, dit keer niet, doe er maar één, zei ik tegen haar, ik ben alleen vandaag.


Vervolgens ben ik weer naar Hondón gereden om daar de klus met de vijverlamp af te maken. Het voorschakelapparaat wat ik het weekend gehaald had kon ik inderdaad inbouwen in de Bitron-72 UV-Filterlamp. Op een Engelse vijverwebshop had ik gevonden dat dit onderdeel wel 129 pond mocht kosten; ik heb gelukkig een vervangend, bruikbaar nieuw exemplaar gevonden voor €40,-


Naast de lamp waren er nog wat kapotte lampen die gerepareerd moesten worden en lampen die opgehangen moesten worden, ik ben dus weer leuk bezig geweest.


Weer thuis heb ik via allerlei webshops wat hobbyspulletjes besteld die Joke mooi mee terug kan nemen als ze weer deze kant opkomt.


Verder kreeg ik een SMS-je van de lerares Spaans, de les van vanavond komt te vervallen omdat ze ziek is. Nu, dat beloofd nog wat want op het weerbericht zag ik dat het slechte weer er nu pas aan zit te komen. Er is een stormwaarschuwing afgegeven. In Portugal zijn al bomen ontworteld. Ik hou de deuren maar dicht vannacht.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten