dinsdag 19 oktober 2010

De Bal

 


La Pelota Er wordt overal ter wereld veel over geschreven: De Bal. 


Hij is rond, hij kan rollen, hij moet rollen, en meer van dat soort dingen.


Hier in de buurt wordt hij vooral ook gegeten. Na een rustige start vanochtend en het vaste bezoek aan de markt en aan Bar Javi ben ik op pad gegaan om te kijken waar ik de materialen voor mijn volgende klusje kan kopen. Ik ben gisteren namelijk te hulp geroepen bij de buren waar hun warmwater / centrale verwarmingsketel het niet meer deed. Nu bleek dat uiteindelijk iets simpels, maar als gevolg van dat bezoek is mij gevraagd of ik de schoorsteen van die ketel kan ombouwen zodat de uitlaatgassen niet meer op het overdekte terras stromen.


Om dat te doen heb ik dus wat pijp nodig en wat andere spulletjes, daarom ben ik eigenlijk de rest van de dag op pad geweest. Tussen de bedrijven door heb ik nog wel een keer goed gegeten, dit keer weer eens bij "Monte Alto".


Één van hun voorgerechten die je regelmatig kan kiezen is "De Bal", "La Pelota".


In Nederland spreken we over "Soep met ballen", hier zit er maar één bal in de soep, maar wel één waar je maar moeilijk omheen kan. Het is een soort van vermicelli-kippensoep met een gehaktbal, maar dan wel een hele grote.


Nadat ik vanmiddag weer thuis ben gekomen had ik nog maar weinig tijd want ik moest gelijk door naar Spaanse les, daarom nu pas weer een logje. (Ik ben net terug.)



1 opmerking:

fotolog Albert & Mara zei

Leo je bent zo druk als een klein baasje.
In Holland noemen ze dat een ZZP'er.
Je weblog heet toch "STOPPEN MET WERKEN"??
We merken er niet veel van. *wink, big smile*

Een reactie posten