zaterdag 23 oktober 2010

De omgeving

Wederom een rustige start vanochtend. Na een ham-kaas croissant uit de oven met wat koffie en sap erbij ben ik naar de postbus in Abanilla gereden. Ook ben ik over de markt gelopen en heb daar een meloen gescoord.


Op de terugweg bedacht ik dat ik al vaak een bordje heb zien staan wat naar grotten verwijst. Nu, de grotten heb ik vandaag niet gevonden, wel ben ik tot helemaal beneden aan de rivier gereden. De rivier is daar op dit moment maar 1 meter breed. Dat zal, als het gaat regenen, wel anders worden.


Doordat de grond daar steeds vochtig is groeit het riet (bijna bamboe, zo dik is het) hier erg goed. Ik ben een stukje stroomafwaarts gewandeld maar daar had ik toch echt mijn stevige stappers voor aan moeten trekken. Een volgende keer zal ik dat doen.


Rio Chicamo Heel veel riet bij de rivier Erosie langs de rivier


Verder kreeg ik vanmiddag nog een leuk telefoontje.
De smid Antonio belde om te vragen of ik naar één van zijn machines kon kijken. Als ik het allemaal goed begrepen heb heeft hij een (2de hands) buig- of zetmachine gekocht maar wil de pomp voor de hydrauliek niet gaan draaien. Ik heb nu een afspraak om maandagochtend eens te komen kijken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten