zondag 2 mei 2010

Zonne-energie kost energie

FramevoordezonnepanelenDe gaten zijn op diepte, het frame is geplaatst en waterpas gezet, laat nu het beton maar komen! Het viel nog niet mee, dat graven van die gaten. Dit keer is het immers geen plantje, maar moeten de gaten vrij diep en breed worden om met behulp van het beton een stevige verankering van de panelen te waarborgen. We zouden immers niet willen dat ze bij de eerstvolgende storm de lucht in gaan.



Zometeen ga ik Joke naar het vliegveld brengen, nu is het haar beurt om een paar dagen naar Nederland te gaan. Als ik terug ben ga ik eerst Deniece bellen om te kijken of ik op afstand een computerklusje kan klaren, daarna verder met de installatie buiten. Ik wil vanmiddag ook nog een flexibele pijp leggen van de zonnepanelen naar het hokje waar de inverter geplaatst gaat worden. Daarvoor moet ook nog een gleuf gegraven worden, maar die hoeft niet zo diep te worden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten