vrijdag 14 mei 2010

Voorbereiding

Als je door de bouwwerkzaamheden meer aan huis gebonden bent, zoals deze week, moet je bezigheden binnenshuis verzinnen.
Ik (Joke) begin nu iedere dag met 1 tot 1,5 uur spaanse les op het internet. Verder heb ik deze week het huis alweer helemaal schoon gemaakt en ramen gezeemd, alle was is gewassen en gestreken. Maar dat lijkt me nu wel weer genoeg. Ik bedacht vanmorgen dat ik alle ingredienten in de kast had liggen om seroendeng te maken.
Tjobeh_8 Voor het eerst sinds jaren heb ik de tjobeh en oelekan gebruikt. Deze heb ik begin 70-jaren gekregen van mijn schoonmoeder en is dus al 40 jaar en 9 verhuizingen bij mij. Ik was vergeten hoe intensief het "oeleken" is, (maar goed voor je armspieren). Met het maken van de seroendeng ben ik een uurtje bezig geweest en was leuk om weer eens te doen. Dit weekend zullen we een klein beetje voorproeven. Maar het meest wordt bewaard voor de eerstvolgende logeés uit Nederland die ik beloofd heb een rijsttafel te koken.



Resultaatseroendeng



Geen opmerkingen:

Een reactie posten