dinsdag 5 juli 2011

Jongetjes die buiten spelen

Vergelijkend warenonderzoek
Vandaag ben ik bij Aart (en Fien) gaan buiten spelen. We hadden alletwee ons speelgoed bij elkaar gezocht en hebben hele leuke rijtjes gemaakt.

Mag ik met mijn lens op jouw toestel?? Ja? Dan mag jij met jouw lens op mijn toestel. Oh, je wilt ook met je andere lens op mijn toestel? Dat is goed, maar dan wil ik ook met mijn andere lens op jouw toestel, maar dan wel met filter. OK, jij mag eerst.

Kortom, we zijn leuk bezig geweest. We hebben in totaal 6 lenzen op twee toestellen getest met waar mogelijk steeds drie verschillende zoom-instellingen, en dat alles bij twee verschillende diafragma's.

We hebben nu dus allebei een flinke serie foto's en onze opdracht is: "Zoek de verschillen!"

Om een indruk te geven staan hieronder een paar van de plaatjes die we gemaakt hebben.

18-millimeter 55-millimeter 135-millimeter 300-millimeter

De voorlopige conclusie? Het valt wel mee met mijn camera, alleen moet ik niet de 18mm stand van mijn 18-135 mm lens gebruiken. Pas vanaf 35 mm wordt het om aan te zien, vanaf 50 mm is het echt mooi....

Ook inzoomen met een polarisatie-filter erop werkt van geen meter, de AutoFocus raakt dan vreselijk de weg kwijt.

1 opmerking:

Monique zei

Leuk he, dat spelen met camera's.

Ik heb op dit moment een grote liefde voor mijn Tokina 11-16mm groothoeklens. Superscherp! Misschien is dat wat voor je/

Een reactie posten