woensdag 12 oktober 2011

Koffie

Tussen het klussen door moet er altijd even tijd zijn voor een bakkie.

Ik maak dus onder het genot van een kopje koffie even gebruik van de gelegenheid om een tussenstand te plaatsen. De lasmagneten die Ma Haas deze zomer meegebracht heeft zijn enorm handig in gebruik.

De verschillende onderdelen zitten aan elkaar, staan haaks, liggen vlak en dat allemaal zonder dat je bang hoeft te zijn dat het verschuift of met allerlei klemmen moet gaan werken.

Het lassen met mijn apparaat blijft geweldig, maar gaat -denk ik- nu nog wat beter, doordat ik van Thom vorige week Tungsten-elektroden gekregen heb met Cerium erin. (voor de kenners: deze hebben een grijze kleurcode) Deze elektroden hebben (voor zover ik dat kan zien met mijn leken-oog) een hele mooie, rustige boog waardoor het lassen nog beter te controleren is.

Wel zag ik dat er na het stoppen van de boog een klein pitje in het midden van de las achterblijft. Als ik alle documentatie goed gelezen heb kan dit komen door een te korte down-slope? 

Jaap, Thom, iemand nog tips?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten