woensdag 12 oktober 2011

Dat valt niet mee!

Het begin is er, maar eerlijk is eerlijk: dat valt niet mee zeg!

Op papier ziet het er allemaal strak en eenvoudig uit. Maar in de praktijk is niet al het materiaal echt precies op maat gezaagd, het gaat bij de smid allemaal een beetje snel en dus ook minder precies. Op zich is dat niet zo erg, ik kon in ieder geval bepaalde delen tenminste vóór de montage nog gelijk maken aan de rest, zodat het geheel toch nog haaks kon worden.

Wat pas echt tegenviel is dat -zodra je de onderdelen aan elkaar gaat lassen- alles krom trekt en natuurlijk allemaal een andere kant op. Uiteindelijk is het aardig gelukt om het allemaal haaks in elkaar te krijgen, maar dat heeft toch veel langer geduurd dan ik dacht. 

Na iedere las moet je de zojuist gehechte hoek -die haaks was voordat ik begon- weer opnieuw uitrichten. De ene keer trekt hij naar binnen, de volgende keer weer naar buiten. Zoals je kan zien zitten er veel hoeken in dit karretje en dat maakte het toch wel tot een leuke uitdaging.

Met het aflassen wacht ik tot Thom geweest is, die kan me vast en zeker nog wel wat tips geven waarmee ik verdere problemen kan voorkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten