dinsdag 11 oktober 2011

Feest!

Morgen is het in heel Spanje en veel andere Spaanstalige landen een feestdag. De Día de la Hispanidad (die ook wel Día de la Raza wordt genoemd) wordt gevierd, dit is de dag dat Columbus Amerika ontdekte en daarmee het Spaanse rijk over de hele wereld wist te verspreiden.

In ieder geval, vrijwel iedereen heeft vrij en dus zal ook vrijwel alles gesloten zijn. Daarom kwam het mooi uit dat ik eind van de middag nog het materiaal voor mijn volgende eigen klusje bij smid Antonio kon ophalen.

Deze stapel stalen buizen van 20 x 40 mm gaan een mooi karretje worden voor mijn las-apparaat. Nu staat het apparaat nog op de grond, en omdat ik toch niet heel veel ruimte heb in mijn werkhok, komt het op een karretje te staan waarmee ik het onder mijn werkbank kan rijden.

Omdat ik het materiaal allemaal in huis heb kan ik morgen mooi een begin maken. Eerst ga ik de werkbank weer eens netjes leeg maken zodat ik weer lekker de ruimte heb. Ook de lasmagneten die deze zomer door de moeder van Joke meegebracht zijn ga ik dan voor het eerst gebruiken.

Ik ga niet alles al "aflassen" omdat vrijdag Thom en Wilma op bezoek komen, Thom kan dan -als echte lasser- ook eens kijken of mijn apparaat een beetje bruikbaar is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten