De formulieren kun je downloaden op de site van de belastingdienst en de toelichting hoe ze ingevuld moeten worden ook. Ook zijn er na wat zoeken ook veel korte beschrijvingen van andere niet-residenten te vinden hoe je de vragen moet beantwoorden.
Wat echter niet te downloaden is zijn de zogenaamde "etiquetas". Dit zijn stickers met een Barcode en je naam erop, deze kun je aanvragen via de website van de belastingdienst (dat werkte bij ons niet) of je kunt ze op het belastingkantoor gaan ophalen. Dat is wat we vandaag gedaan hebben.
Er is beveiliging bij de ingang van het gebouw, je moet pieploos door een poortje en als je een tas bij je hebt gaat die door een scanner. Ik mocht mijn zakmes tijdelijk inleveren, bij ons vertrek zou ik het weer terugkrijgen.
In de grote hal staat er een kaartjesautomaat die je een nummertje geeft voor de verschillende loketten. Als je niet weet waar je moet wezen kun je ook een nummertje trekken voor de inlichtingenbalie, die verwijzen je dan door naar de goede balie en geven je gelijk een nummertje daarvoor mee.
We zijn bijelkaar een klein halfuurtje binnen geweest en konden toen met onze etiquetas vertrekken.
En-passant konden we gelijk ons adres laten aanpassen, dat stond nog op het adres van onze gestor. Dat was dus ook de reden dat de via het web aangevraagde etiquetas niet aangekomen waren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten