maandag 7 juni 2010

Las Rosas

Roos "Roses are red, violets are blue, but because of the small electric jobs they allways find you!"


Na ons bekende rondje langs de lokale markt en de koffie in Bar Javi zijn we even gaan winkelen in Aspe. We zagen dat de nieuwe Aldi die daar gebouwd is op 17 juni om kwart over negen voor het eerst open zal gaan. Dat is dan ineens de dichtsbijzijnde grote supermarkt voor ons, hoewel de Mercadona in Albatera ongeveer net zover zal zijn.


Deze middag om twee uur had ik een afspraak met Pat, een Engelse buurvrouw. Zij had via weer een andere buurman -waar ik al eerder een klusje gedaan had- mijn telefoonnummer gekregen. Of ik misschien ook electrische plafondventilatoren kon repareren? Nu, kijken kan altijd, niet? Het euvel was al gauw gevonden, er was een schakelaartje stuk.


Ook de lampen bij het hek werkten niet meer, kon ik daar ook nog even naar kijken? Tuurlijk, geen probleem. Dit was het gevolg van weer een ander chinees merk spaarlamp met ingebouwde licht-donker sensor die de geest gegeven had. Ze verkopen die dingen hier voor een eurootje of 16 per stuk, dat lijkt me een gouden handel. Misschien moet ik dat ook maar gaan doen?? Hoewel, mijn zelfgebouwde licht-donkerschakelaar is waarschijnlijk een betere oplossing.


Schemerschakelaar bekijken



Geen opmerkingen:

Een reactie posten