vrijdag 5 maart 2010

Piep-Piep en het raadsel van het verdwenen Riego-water

Riegowater_leidingNaast allerlei andere klusjes kwam vandaag ook (de afwezigheid van) het Riego-water ter sprake met buurman Cor. Het duurde nu toch al vrij lang dat er geen water was, ook was het vreemd dat een paar huizen verderop het water het wel deed?? Na wat overleg kwamen we tot de conclusie dat er misschien wat anders aan de hand zou zijn.



Een tijdje geleden ben ik eens gaan kijken hoe dat nu zat met het Riego-water, en ben toen bij het 'verdeelstation' uitgekomen. Het leek een goed idee om daar nu maar weer eens te gaan kijken. Daar aangekomen werd het al snel duidelijk, er stonden een stuk of zes kranen dicht, waaronder die van ons en de buren. Er zat netjes een briefje op of we ons in contact wilden stellen met één van de genoemde nummers om de gegevens te actualiseren.



Vroeger noemden we dit het 'piep-systeem'. Je sluit iemand af, en als hij gaat piepen weet je wie en waarom. Ik heb één van de nummers gebeld, en ja het was simpel. Of we maar even langs wilden komen op kantoor.



Op mijn vraag waar dat kantoor dan wel was kreeg ik het volgende antwoord:



"Oei, dat is wat lastig uitleggen. Eens kijken, hoe doen we dit. Hm, weet je wat, kom morgenochtend rond een uur of tien maar naar Bar Javi en vraag naar Pedro of Jose-Manuel, dan nemen we daar de gegevens wel op."



Dus niet vreemd opkijken als ik morgenochtend al met Cor in de kroeg zit, dat is voor legitieme, serieuze, administratieve doeleinden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten