vrijdag 23 april 2010

Productieve dag

ToastmetknoflookchampignonsengeitenHet leek wel of het allemaal vanzelf ging vandaag; Joke is bezig geweest met het vermaken van allerlei kledingstukken die wat los gingen zitten. Ik heb in mijn werkhok op basis van voortschrijdend inzicht de werkbank en de boormachine een andere plek gegeven. Ook is de compressor aangesloten en heb ik muziek waar ik naar kan luisteren tijdens het klussen. Ik zit nu recht voor het raam, dus als ik aan het werk ben heb ik een mooi uitzicht over de boomgaard.



Vrienden van ons hebben recentelijk een logje geschreven over het werken in Spanje, maar dan wel het werken wat je leuk vindt, zonder dat het echt moet. De strekking van het verhaal is dat er hier best veel te doen is, maar je moet wel wat met je handen kunnen.



Tijdens mijn bezigheden vanmiddag in het hok stopte er een buurvrouw met een vraag of ik de elektrische installatie van hun buren eens helemaal wilde nalopen. Het PC-klusje deze week is afgerond en als directe opvolger staat er nu een hogedruk-reiniger die niets meer doet. Binnen heb ik nog een schuurmachine liggen, ik hoef me voorlopig niet te vervelen, denk ik.



Vanavond hebben we samen wat aan het eten gedaan. Het is toast met knoflookchampignons en geitenkaas geworden. Hier het recept:



Snipper 3-4 teentjes knoflook, borstel de champignons schoon en snij ze in plakjes. Fruit de knoflook op hoog vuur in 4-5 eetlepels olijfolie en voeg dan de champignons toe. Bak deze onder voortdurend omscheppen totdat alle olie is opgenomen, zet dan het vuur laag. Wacht tot het vocht uit de champignons gekomen is, zet dan het vuur weer hoog en laat dan onder voortdurend omscheppen het vocht wegkoken.



Neem 4 boterhammen en rooster deze. Beleg de boterhammen met de champignons en bedek ze met plakjes geitenkaas. Strooi wat thijm over het geheel en plaats de boterhammen circa 3 minuten onder de grill in een voorverwarmde oven.   Eet smakelijk!



Eetsmakelijk



2 opmerkingen:

Monique zei

Oei, dit is wel een heel lekkere combinatie. Brood, knoflook, champignons en geitenkaas, dat zijn wel vier van mijn topfavorieten bij elkaar!

Ineke zei

Zier er smakelijk uit. Een paar druppels honing over de geitenkaas en thijm
is ook verrukkelijk. Groet uit Zeeland

Een reactie posten