woensdag 7 april 2010

Knippen

Afgeknipteoudebloemen



Langs de buitenste rand van onze tuin hebben we meerdere struiken met spaanse margrieten staan in  allerlei kleuren wit, paars, lila. De meeste staan geplant tegen een klimplant aan, zodat je niet tegen de kale stam aan hoeft te kijken. Een tijdje geleden las ik dat de margrieten er toch baat bij zouden hebben als je de oude bloem wegknipt tot het eerste blaadje. De ander zegt je hoeft er niets aan te doen, omdat de plant zijn oude bloemen "begraaft"onder de nieuwe.



Margrieten_4



Vandaag ben ik opnieuw (voor de tweede keer) aan het knippen geslagen. Honderd bloemen knip je er maar zo af. Als ik op de helft van de tuin ben, krijg ik kramp in mijn vingers, dus morgen maar weer verder. Ik krijg ondertussen wel het idee dat  het snoeiwerk te zien is.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten