donderdag 8 december 2011

Verdwenen

Ik begrijp er echt helemaal niets van.

Vroeger kwam ik -voor mijn toenmalige werkgever MAI computers- bij een klant van mij in Andelst waar een wijze spreuk aan de muur hing.

Op het plaatje was een wijze, oude man met baard te zien, die vanuit de wolken neerkeek op de wereld en met een gebiedend vingertje tot de wereld sprak:

"Thou shalt make Back-up's !"

Voor iemand die met computers werkt is dat een bekend gegeven; je moet altijd zorgen dat je een backup hebt, omdat die dingen namelijk wel eens stuk gaan. Je weet nooit echt wanneer, in ieder geval zal het op een moment zijn dat het je even niet zo goed uitkomt.

En die backups maak ik dus ook altijd braaf. Niet alleen maak ik ze, ik controleer ze ook en dat ging eigenlijk altijd goed.

Nu voelen jullie hem al aankomen, ik ben wat kwijt. Begin dit jaar heb ik een hele tijd zitten vechten met een stuk programma-code (wat op zich leuk was). Nu wilde ik dat weer eens verder oppakken dus dacht ik mijn werk van de vorige keer op te pakken, echter: ik heb geen idee meer waar het is?!? Het oorspronkelijke werk stond op de laptop die een tijdje geleden gecrasht is, maar de backup zou er wel moeten zijn.

Ik heb alle netwerkschijven, lokale PC's, backup-schijven, memory-sticks, geheugenkaartjes en nog meer afgezocht, maar kan het niet meer vinden. Ik baal als een steker, want nu moet ik alles opnieuw doen, en veel van de dingen die ik de vorige keer heb uitgezocht zal ik dus opnieuw moeten uitzoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten