maandag 25 mei 2009

Hoofdpijn

Ik_heb_hoofdpijnWe zijn nu precies één week terug in Nederland en heb al twee keer serieuze koppijn gehad. Hoe komt dat toch?



Ik denk dat ik het wel weet, het zijn alleen maar gestreste mensen die in hun baan vinden dat ze altijd en absoluut overal gelijk in hebben. Ik weet het, ik kan ook behoorlijk eigenwijs zijn, maar het maakt niet uit waar je komt, ik heb de afgelopen week niet één keer het gevoel gehad dat ik ergens "klant" en -al was het maar een beetje- welkom was. Waar is toch het credo "Klanten zijn het begin van de boterhammen en komen altijd van rechts" gebleven?
Vandaag was het in de winkel van T-Mobile. We hadden netjes een kaartje thuis gestuurd gekregen dat mijn abonnement ging aflopen en dat ze ons in één van hun winkels het best konden adviseren over de mogelijkheden die er nu waren. Het dichtstbijzijnde filiaal was in Tiel zelf, dus daar zouden we het best geholpen kunnen worden. Nu liepen we vanmiddag door de stad, een beetje te kuieren, en ik dacht "Laat ik eens binnenlopen, het kan maar geregeld zijn" . Ik heb nu nog steeds spijt!
De eerste medewerker die ons aansprak hoorde maar één ding, namelijk dat we naar het buitenland gingen. Wat hij had moeten horen was dat we een bestaand abonnement gewoon per de einddatum wilden omzetten in Prepaid. Hij hoorde echter alleen de moeilijke zaken. Hij vroeg daarom de filiaalmanager om hulp.



HoofdpijnZij had waarschijnlijk met een half oor een deel van mijn vraag gehoord, desondanks waren haar eerste woorden dan ook: "Goedemiddag. U heeft een contract en volgens dat contract heeft u drie maanden opzegtermijn, daar heeft u destijds ook voor getekend". Pogingen om uit te leggen wat onze bedoeling was werden door haar in de kiem gesmoord, contract was contract.



Ik weet het niet hoe het jullie dan vergaat, maar ik ben er in zo'n geval dan al behoorlijk klaar mee. Ik heb haar vriendelijk beloofd dat het vast wel anders zou kunnen maar dat dit filiaal daar dus geen rol in ging spelen, en ben vertrokken. Later ben ik nog wel even teruggekomen om naar de naam van deze dame "De Filiaalmanager" te vragen zodat ik deze geweldige dienstverlening ook aan T-Mobile zelf kon melden. Zij wilde mij alleen haar voornaam geven, dat was genoeg, zo vond ze. Ook wilde ze nog kwijt dat er nooit ontevreden klanten bij haar waren?



Nou, deze "Renée ..." van T-Mobile Tiel kan wat mij betreft vandaag als absolute score van de dag vermelden dat ze minstens één klant van T-Mobile verloren heeft.



Ik ga nog de moeite nemen mijn ongenoegen schriftelijk aan T-Mobile te melden, maar ik ben klant-af.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten