maandag 1 juni 2009

Veel geklust

Tuinbankjeindeolie Lundiawordtgedemonteerd



De afgelopen dagen hebben we een paar klussen aangepakt waarmee we een paar dingen vast klaar maken voor Spanje. Zo heeft Joke het tuinbankje geschuurd en weer in de olie gezet. Ik heb me bezig gehouden met het -voor de zoveelste keer, Lundia lijkt het eeuwige leven te hebben- demonteren en verbouwen van de Lundia kast waar de stereo in staat. In de huidige vorm past hij niet in de kamer in Spanje, dus hebben we samen nagedacht over hoe het wel zou passen. Daartoe is hij helemaal uit elkaar gehaald, en zijn planken van 80cm ingekort tot 50cm, en een paar zijn zelfs teruggebracht tot 40cm en zijn staanders ingekort. In de nieuwe opstelling past hij netjes op de plek in Spanje die we voor ogen hebben, en past nog steeds de audio erin, zelfs de oude Dual draaitafel heeft weer netjes een plekje.



Om één-en-ander netjes te kunnen doen is heb ik de zaagtafel van mijn vader ditmaal omgebouwd tot lintzaagmachine. Ik moet zeggen: een geweldige toepassing. Altijd netjes haaks zagen, geen splinters, goede controle over het werk en lang niet zo gevaarlijk als de cirkelzaag. Ik ben erg blij met deze mogelijkheid.



Zaagtafelalslintzaagingebruik Klaarvoorspanje



Geen opmerkingen:

Een reactie posten