zaterdag 18 april 2009

Rustig dagje in het teken van vele kleine klusjes en de omgeving leren kennen

Vandaag stond in het teken van allerlei kleine klusjes. We hebben de filters van de airco's schoongemaakt, het slot van de voordeur gaat nu weer echt op slot, de lampen rond het zwembadterras zijn gecontroleerd, er is een extra groep voor de drinkwaterpomp geinstalleerd, er is een lamp in de gang vervangen en de lampen in de gang zijn schoongemaakt. En natuurlijk is er weer het nodige onkruid verwijderd. Geen zorgen hoor, er is ook tijd voor ontspanning: op de veranda staat een schommelbank met nu een laag tafeltje erbij: daar kun je prima onderuit hangen en een glaasje wijn drinken! Ook heeft de buurman ons verteld van die keer dat zijn schoondochter gestoken is door een schorpioen....
Het viel mee, hoe donkerder de soort hoe gevaarlijker ze zijn, en deze was grijs,  bijna wit. Wij hebben nog geen andere beesten gezien dan een enkele sprinkhaan in één van de rozenstruiken.
Morgen gaan we naar de zondagsmarkt in Algueña, op zo'n 15 minuten rijden hier vandaan.



Sprinkhaan



2 opmerkingen:

Anonymous zei

Volgens mij is de meest giftige schorpioen licht van kleur. Ik heb het even voor jullie gecheckt. Tenzij die dingen vleugels krijgen, zullen jullie hem niet snel tegenkomen in de tuin.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vijfstreepschorpioen

Jermain zei

Wat raar dat mijn naam niet meekwam met mijn schorpioenen reactie. Nou ja, bij deze weten jullie dan dat dit van mij komt :)

Een reactie posten