vrijdag 24 februari 2012

Lekker lezen

Gisteren ben ik naar de kapper geweest (het was nodig!) dus nu heb ik -volgens Joke tenminste- weer een lekker koppie.

Vandaag kon ik voor het eerst in weken weer naar Vanesa, mijn intercambio in Abanilla. Joke vond het nog een beetje "eng" om mij alleen te laten gaan, dus is ze mee geweest en heeft gelijk wat boodschapjes gedaan.

Terwijl ik lekker met een kopje koffie erbij in het zonnetje zat te kletsen, is Joke bij de lokale supermarkt geweest en bij het postkantoor.

Lang leve de brief van de SVB, er is een foutje in hun administratie geslopen. Wij hebben gekozen om de jaren die wij niet in Nederland wonen zelf voor de verdere opbouw van de AOW te zorgen. Dit, door de vrijwillige premie tijdens de buitenlandjaren te gaan afdragen.

Kleinigheidje: in het overzicht op de website van de SVB staat nu dat wij al 2 jaar premie betaald hebben. Dat klopt prima, maar de voorafgaande jaren (de ongeveer 50 en 57 jaar) die wij wel in Nederland gewoond hebben is uit het overzicht verdwenen. Hierdoor is de te verwachten AOW nu geslonken tot 4% in plaats van de circa 90% die het nu zou moeten zijn.......

Kortom, we hebben weer een klusje erbij om te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten