donderdag 4 februari 2010

Pakketje lijkt boven water

Mrw_is_primaHet pakketje lijkt weer boven water te gaan komen, maar absoluut zonder hulp van de TNT!!
TNT Nederland heeft maar één antwoord: "U kunt een traceerformulier invullen, dat kan ik u toesturen." "Oh, u woont in het buitenland? Dan gaat dat niet."



TNT Spanje heeft bij navragen toch ook een antwoord: "Tenemos el mismo nombre, pero somos companias completamente differentes." "Los paquetes de Holanda no van con nosotros".
Wat zoveel wil zeggen als: "We hebben dezelfde naam, maar zijn geheel aparte bedrijven en we doen ook geen zaken met elkaar"



Na wat speuren lijkt het als volgt te gaan:



TNT Nederland stuurt een pakje naar Spanje, waar het overgegeven wordt aan een andere partij, maar dus niet aan TNT Spanje.
Het blijkt in veel gevallen de Spaanse firma MRW te zijn, dat is een Spaanse pakketdienst, die echter niet de adressen kent van de postkantoren hier in Spanje. Het zal wel een concurrentie-achtig iets zijn, maar ze bezorgen dus nooit op postbusadressen.



Nu heb ik op de bonnefooi een vestiging van MRW gebeld. Die konden, toen ze hoorden dat het pakketje naar Abanilla, Murcia moest, zeggen dat het pakketje dan waarschijnlijk in Santomera zou liggen. Ik werd direct doorverbonden naar alweer een vriendelijke dame die hoorbaar blij was dat ik belde. Ze had het pakketje al een paar weken op haar bureau liggen en wist niet waar het naartoe moest. Nu ze ons woonadres had ging ze proberen om het vanmiddag nog bij ons te krijgen!



Kortom:



TNT is niet meer de vertrouwde partij van vroeger, ze zijn commercieel en zodra het over de grens is zoek je het zelf maar uit. Klanten die bellen met vragen zijn lastig. Slechte zaak, als je het mij vraagt.



MRW is TOP, vriendelijk aan de telefoon, en zo te horen doen ze echt moeite voor ons.



Wat wij dus in voorkomende gevallen gaan doen en we dus vanaf nu ook adviseren is:



Vermeld altijd ook het adres van het postkantoor als je pakketje naar een postbus stuurt, vermeld ook je huisadres en vermeld ook een telefoonnummer zodat ze je kunnen bellen als het adres niet te vinden zou zijn. (wat regelmatig voorkomt.)
Brieven naar postbussen lijken wel goed te gaan, die worden bij de grens overgegeven aan de Spaanse Correos.



Update: vanmiddag werden we gebeld dat het niet meer ging lukken, of het morgenmiddag mocht worden? Ja natuurlijk, je bent van harte welkom!!



1 opmerking:

La Joya zei

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Een pakket vanuit Holland via TNT kwam hier maar niet aan. Ik heb alleen een postbusadres, want ik woon op het platteland. Nadat de afzender van het pakket bij de TNT in Nederland had gevraagd waar het pakket kon zijn, werd haar verteld, dat de geadresseerde maar kontakt moest opnemen met een MRW kantoor (Ik had nog nooit van dit bedrijf gehoord). Zo gezegd, zo gedaan en het pakje lag op een kantoor op me te wachten, maar ik moest ik wel zelf ophalen (40 km verderop). Tegenwoordig laat ik iedereen die mij een pakketje stuurt inderdaad ook het tel.nr. bij het adres zetten.
Maar ik heb wel het idee, dat het alléén pakketten betreft, waar voor ontvangst getekend moet worden.
Met vriendelijke groet,
La Joya, Torreblanca

Een reactie posten