zondag 22 november 2009

Overpeinzingen

Luidsprekerplustafelishaard Evenhoog



Soms schiet er een gedachte in je hoofd die je er niet zo maar één-twee-drie weer uit krijgt. Dit is er zo een. Zou er wellicht een diepere betekenis schuil gaan achter, of een oorzakelijk verband bestaan tussen de hoogte van de haard hier in Spanje, de afmetingen van de boxen die ik samen met mijn vader begin jaren 80 gemaakt heb en de plantentafeltjes die ik in 1985 -toen ik in Parijs woonde- gekocht heb? In basis gaat dit natuurlijk nergens over, maar toch viel het me op. Deze drie dingen uit verschillende delen van de wereld en verschillende momenten in tijd die hier nu samen komen. Het mooie is, dat je hier over kan nadenken zonder dat dit ten koste gaat van andere dingen waar we mee bezig zijn. Gewoon op een rustige zondagochtend terwijl we naar de radio luisteren onder het genot van een kopje koffie.



Agenda voor vandaag: Zometeen naar de markt in Algueña om een vers broodje, fruit en wat groente te kopen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten