zaterdag 21 januari 2012

Ziekenhuis

Afgelopen nacht werd ik om kwart voor zes wakker met een bult in mijn nek ter grootte van een ei.

Groot, dik, erg warm en kloppen. Met twee paracetamols erin heb ik de ochtend afgewacht waarna ik contact heb gezocht met de  "Europeesche" waar we een doorlopende reisverzekering hebben.

Die mensen zijn vakkundig en werken uiterst gestructureerd. Een korte tijd later had ik een dossier nummer, telefoonnummers, faxnummers, noem maar op.

Om er naar te laten kijken moest ik naar de Eerste Hulp van het ziekenhuis, maar daar kom je niet zomaar binnen. Omdat wij natuurlijk geen Nederlandse ziektekostenverzekering of huisarts hebben moet je eerst een soort van instaptarief afrekenen, daarna kwam wel de normale zorg op gang en kreeg ik na een onderzoek een recept voor een breed spectrum antibioticum mee.

Uiteraard was de apotheek van het ziekenhuis dicht en moest Joke naar de nachtapotheek ergens in het centrum van Rotterdam, maar het is uiteindelijk allemaal goed gekomen. Dinsdag krijgt één en ander een vervolg omdat dan de SOS dienst van de "Europeesche" gaat kijken of ze contact kunnen krijgen met onze Spaanse ziektekostenverzekering.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten