zaterdag 5 november 2011

Zaterdag

"Zaterdag deed ik niets wat ook nog later mag,
Zaterdag zag ik de week die in het water lag,
Maar zaterdag, zaterdag, ben ik vrijer dan de rest."

Zo ook vandaag. Uitslapen, kopje koffie, nog een kopje koffie en toen voorzichtig weer eens gaan spelen met mijn las-apparaat. Vandaag stond er iets nieuws -voor mij dan- op het programma: Aluminium lassen.

Dit is echt heel anders: andere electrode, anders geslepen, wisselstroom in plaats van gelijkstroom en ook het smeltbad gedraagt zich wat anders. Wel ben ik blij dat ik destijds gekozen heb voor een apparaat wat dit ook kan, want nu heb ik er toch maar mooi een klusje voor!

Joke heeft de zaterdag gevuld met het -volgens haar de eerste keer- bakken van een cake. Nou, ik moet zeggen: het beslag smaakte al prima, het rook heerlijk en toen hij uit de vorm kwam zag hij er ook bijzonder goed uit. Vanavond gaan we een plakje proeven.

De avond is trouwens al bijna begonnen: de zon ging zojuist mooi rood onder en dat klopt met de weersverwachting: morgen gaat het weer een beetje regenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten