woensdag 12 september 2012

Brandgevaar!

De reparatie van vanochtend was bij een situatie in een keuken die zelfs brandgevaarlijk had kunnen worden.

Hier betrof het een te klein, slecht gemonteerd kroonsteentje, waar onder andere een boiler, een magnetron, een waterkoker en ook nog een broodrooster op aangesloten waren.

De stroom die deze apparaten (samen) trekken vereist dat er een deugdelijke verbinding bestaat tussen de verschillende draden.

Dat was hier niet het geval waardoor het kroonsteentje zo warm werd dat het plastic geheel gesmolten is en er een volle kortsluiting ontstaan was met een naastgelegen verbinding.

Ja, elektriciteit lijkt vaak zo simpel maar moet niet onderschat worden!


1 opmerking:

Jaap en Willy zei

Ja, ja, er wordt wat afgehobbyd...
Weer goed, dat jij er op tijd bij was.
My brother, the 'whizz-man'!!

Groetjes, Willy

Een reactie plaatsen