zaterdag 5 mei 2012

Bosmaaier

Omdat het volgens de weersverwachting vanmiddag zou gaan regenen hebben we het spuiten van de amandelbomen uitgesteld tot morgen.

Vandaag stond daarom het maaien van het onkruid op het programma. Twee jaar geleden hebben we daar een (lichte) bosmaaier voor gekocht en die heeft steeds goede diensten bewezen.

Zo ook vandaag: op "mijn landje" is al het onkruid er weer af. Wel ben ik halverwege gewisseld van het drietands maaimes naar de kop met twee dikke nylondraden. Eigenlijk was dit omdat ik de draden ook eens wilde proberen, maar tijdens het wisselen zag ik ook dat er een scheur in het mes zat, dus daar moet een nieuw voor komen. (Ik raak nog wel eens een steentje....)

Het maaien van het gras gaat stukken sneller met de draden, maar ook hiermee verbruik ik nog vrij veel draad, dus gaan we de ogen openhouden voor een klos 2,3 millimeter draad.

Agenda voor morgen: Spuiten tegen loodglans op de amandelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten