woensdag 13 augustus 2014

Transavia.com belazert haar klanten!!

Vandaag ben ik op een -op oplichterij gelijkende manier- belazerd door de Transavia.com site!

Hier wat er gebeurde in het kort:


Ik zocht een vlucht voor één persoon, van Alicante naar Rotterdam, voor de 27ste augustus. Deze wordt gevonden à € 133,=    Tot zover prima, dus ik wil die vlucht voor ons boeken.

Ik zoek dus DEZELFDE vlucht op 27 augustus, maar nu voor twee personen. Deze wordt wederom gevonden, echter kost het ticket nu ineens € 153,= per persoon!!??!!

OK, ik kan aardig rekenen, dus ga ik 2x een enkeltje boeken.

De eerste boeking à € 133,=  verloopt soepel, afrekenen via IDeal, voila.

De tweede boeking lijkt net zo snel te gaan, ook wordt dit ticket gevonden tegen hetzelfde tarief à € 133,=   , echter, dan komt er een melding, dat "om dubbele boekingen te voorkomen..." het binnen 45 minuten NIET MOGELIJK is om deze vlucht te boeken.

Om de boeking toch te doen uitgeweken naar een andere PC, maar onder mijn account verschijnt dezelfde melding.

Dus nu uitgeweken naar het account van Joke, en dan kost dezelfde vlucht ineens € 153,= !

Dus de piepels van Transavia maken onderscheid tussen een enkele boeking en een een boeking van twee tickets;

Ook verhinderen ze BEWUST dat je een enkel ticket (het tweede) tegen het -WEL GETOONDE- lagere tarief kan boeken.

Ik krijg een smerige smaak in mijn mond van dit bedrijf wat dit soort spelletjes wenst te spelen met haar klanten......

Ik GUN zo'n club onze handel gewoon niet, en zal dus alleen nog -als het echt MOET- met Transavia.com vliegen.

4 opmerkingen:

Leo en Ria zei

Precies hetzelfde is mij twee jaar geleden overkomen. Ook ik dacht slim te zijn door twee enkeltjes te boeken. Helaas!
Het werd één goedkope en één duurdere ticket. Volgens Transavia worden de stoelen duurder naarmate de kist voller wordt. Ik bleek net zoals jij nu precies op de grens te zitten tussen goedkoop en duurder. Het werd dus één voordelige en één duurdere ticket.
Heb je de pech dat net iemand anders de laatste goedkope stoel kooptheb je dubbel pech.

bbeurden zei

Ik denk dat er inderdaad nog maar 1 stoel voor dat tarief beschikbaar was, dus bij 2 stoelen wordt het hogere tarief aangehouden. Ik heb inderdaad hetzelfde wel eens bij de hand gehad.
Ik heb trouwens al zeker een akkefietje met boeken gehad en door een klacht in te dienen en poot stijf te houden al 3x het verschil terug gehad (geen grote bedragen, maar het gaat om het principe)

Leo Kroonenburg zei

Nou, dat denk ik dus niet. Ik kon namelijk het tarief kiezen, de extra ruimbagage aangeven, etc. Pas bij het kiezen van Ideal en ING kwam de melding.......
Ik kon het hele boekingsproces nóg een keer doorlopen, en strandde op exact hetzelfde punt. Dus naar mijn mening was die stoel tegen dat tarief er nog gewoon....

Leo en Ria zei

Inderdaad, pas bij het afrekenen kreeg ik de melding dat de boeking niet afgerond kon worden. Toen is er een boos mailtje naar Transavia gegaan en als antwoord de verklaring hierboven.

Een reactie posten