donderdag 24 april 2014

Mijn eerste keer 'gefaked'

Het moest er toch een keer van komen, en vandaag was het mijn eerste keer!

Ik had weer eens wat onderdeeltjes gekocht via Ebay, en vandaag kon ik de bestelde spulletjes afhalen op het postkantoor. Echter: deze Chinese leverancier heeft het nodig gevonden om in plaats van de temperatuursensoren die ik besteld had (LM35DZ) namaak te sturen.

Ik kwam er achter dat er iets niet klopte toen ik één van de 5 sensoren wilde gaan gebruiken. Wat ik ook probeerde, en hoe zorgvuldig ik ook de aansluitingen nakeek, het wilde niet werken.

Een snelle test met mijn MLP2.0 liet zien dat het geen temperatuursensor was, maar een gewone transistor, maar wel met de opdruk van de bedoelde temperatuursensor!

Waar mensen al geen moeite voor doen: de prijs van 5 sensoren, inclusief verzending vanuit China bedroeg $ 3,25.

Je zou toch denken, het met een laser laten ingraveren van een ander nummer moet toch haast meer kosten???

Overigens heb ik wel gelijk -bij een andere leverancier, dat wel- en nu voor $ 5,62  5 stuks nieuwe besteld. Eens kijken of ik via de kopersbescherming van Ebay mijn eerdere $ 3,25 terug ga krijgen.

Update: Na een bericht gisteren aan de betrokken verkoper vandaag al het bedrag weer terug op mijn PayPal account.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten