donderdag 29 juli 2010

Geen (andere) inspiratie

De-bevestiging-van-de-mastvoet De-elektronica-voor-de-windmolen  


Log eens over iets anders zei Joke, dit keer niet over een klusje ... Maar ik weet even niks anders!


Ik vind de klussen die we nu onderhanden hebben leuk om te doen en er gebeurt op dit moment lekker veel, dus kan ik daar steeds iets nieuws over melden.


Vanochtend werden we gebeld door Antonio (de smid) ze hadden de kantelvoet voor de mast op hoofdlijnen klaar, maar wilden voordat ze hem gingen aflassen nog even overleggen en controleren of alles klopte. Toen wij aankwamen lagen inderdaad alle onderdelen -nu nog los- netjes bij elkaar zodat te zien was hoe hij er uit ging zien. Ook de draadeinden die in de betonnen voet gestort gaan worden waren klaar. Die hebben we gelijk meegenomen zodat we die in de kooi van betonijzer kunnen opnemen.


We hebben met de smid het hele gebeuren nog één keer doorgenomen, dus alles gaat nu helemaal goedkomen. Dat hoop ik wel tenminste, want vandaag zou hij direct door gaan naar de spuiterij waar hij gepoedercoat gaat worden. Die denken hem midden volgende week klaar te hebben en dan wordt hij gelijk hier afgeleverd.


Vanmiddag heb ik gebruikt om de regel- en beveiligingselektronica te monteren. Ik heb een soort van schakelbord gemaakt waar alles op bevestigd is. in de kabelgoot aan de onderzijde zijn alle draden netjes weggewerkt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten