De buien van de afgelopen dagen hebben iets vochtigs aan het licht gebracht:
Er was -een beetje- lekkage op zolder, in de hoek van de dakkapel die we daar hebben.
Omdat de verkoop van het huis in de nabije toekomst voorzien is, is het zaak de woning uiteraard in de goede conditie te houden waarin hij al die tijd gehouden is.
Dus: er moest iets gebeuren.
Hoewel er vreselijke verhalen de ronde doen over aannemers, bleek een simpel telefoontje vanochtend genoeg. Er werd gevraagd op welk nummer we bereikbaar waren, en als het een beetje meezat en er tijd beschikbaar was zou er vanmiddag iemand komen kijken!
Nu denk je natuurlijk: ja, ja, dat zal wel. (Eerlijk gezegd, dat dachten wij ook)
Maar wie schetst onze verbazing, vroeg in de middag werd gebeld of we thuis waren, zo ja, dan zou er nu iemand komen kijken.
Inderdaad, na ongeveer een kwartiertje reed een busje van de firma voor, en kwam een van de timmerlieden die destijds ook de dakkapel geplaatst had kijken wat er aan de hand was.
Hij klom via het raam op het dak en had al gauw gezien wat er aan de hand was: op de hoek kon -als de wind verkeerd stond- water onder het dakleer van de dakkapel komen.
Hij belde met de zaak, of ze niet even een rolletje lood konden brengen zodat hij dat er bij kon maken.
Weer een kwartiertje later stond de baas zelf? voor de deur met een rol lood in de wagen.
Hups, de timmerman ging weer het dak op, en-passant nog even een gebroken dakpan vervangen, en klaar was Kees.
Zoals de titel al deed vermoeden, dit werd allemaal, ook zes jaar na dato, gewoon onder garantie gedaan.
De firma Emha heeft wat ons betreft een pluim verdiend!
1 opmerking:
Netjes van ze. Geef ze anders op bij Radar voor de warme douche. Misschien ook nog wel leuke reclame voor de verkoop van het huis!
Een reactie posten